No schyl się w końcu po tą kasę!

No schyl się w końcu po tą kasę!

Początek roku, do końca kwietnia, to u nas okres żniw – pitów rocznych. Nie narzekam, dziwne byłoby narzekanie na zarabianie dobrej kasy. Jakoś tak z powodu inflacji z roku na rok cena pitów u nas rośnie. Obecnie 600 zł. I z roku na rok obrywa mi się od różnych ludzi...

Równy podział obowiązków – taaa, jasne…

Równy podział obowiązków – taaa, jasne…

Z czym Wam się kojarzy równy podział obowiązków? Bo mi pierwsze co do głowy przychodzi, to dom, rodzina, pranie, sprzątanie, gotowanie i robienie zakupów. I wieczna walka z dziećmi o niewyrzucone śmieci i ciągłe kłótnie z mężem. 🙂 Wiecie ile par rozpada się z powodów...

Czy każde odejście klienta to dół i porażka?

Czy każde odejście klienta to dół i porażka?

Czy każde odejście klienta to dół i porażka? Kiedyś tak myślałam i bardzo przeżywałam odejście klienta. Czułam się urażona, moje ego było poturbowane i wstyd o tym mówić - trochę tego klienta nie lubiłam, 😉  Tak, wiem, BARDZO to dojrzałe i profesjonalne. 😉 Teraz już...

Telefon, wynalazek samego diabła

Telefon, wynalazek samego diabła

Pamiętam jak za dzieciaka telefon w domu (na kablu ofkors) to było wielkie marzenie…. My telefonu nie mieliśmy. Jak trzeba było zadzwonić to się do budki telefonicznej leciało, albo do pobliskiego hotelu (2km), bo tam na recepcji pozwalali zadzwonić. Na własny numer...

Prowokujący mail od klienta … i co dalej?

Prowokujący mail od klienta … i co dalej?

Rzeczywistość każdej właścicielki biura rachunkowego to wypełniona zazwyczaj po brzegi mailami skrzynka pocztowa. Jak sobie z tym zalewem wiadomości radzić opisałam tu: Jak rozprawić się z zapchaną skrzynką pocztową Rozprawiając się ostatnio po 2-tygodniowym urlopie...

Nadgodziny w biurze rachunkowym

Nadgodziny w biurze rachunkowym

Kto pracuje w biurze rachunkowym i nie miał nadgodzin ręka w górę. Niestety, nie znam biura, które nigdy przed magicznym "dwudziestym" nie pracowało (oby tylko) do wieczora. My też pracowałyśmy. Nadgodziny w naszej branży to chyba chleb powszedni. Fajnie jeśli za tym...

Likwidacja papieru w biurze

Likwidacja papieru w biurze

ROZDZIAŁ PIERWSZY Jesień za oknem, pada i wieje. Natalia w jednym pociągu, ja w drugim, czasu dużo więc i na pisanie mi się zebrało, zwłaszcza, że temat super! Rozpoczynamy w naszej Kancelarii długo wyczekiwany wielki projekt, który przeniesie nas w kolejny etap...

Dokumenty po terminie i co dalej?

Dokumenty po terminie i co dalej?

Czy posiadasz dobrą umowę na obsługę księgową? W poprzednim artykule tutaj pisałam o pięknej wizji księgowej biura rachunkowego, która nie prosi się o dostarczenie dokumentów, nie ściga klientów, nie wydzwania, tylko na luzie księguje to co ma i nie pracuje po nocach....

Ściganie klientów o dokumenty

Ściganie klientów o dokumenty

Proszenie się klienta o to, aby dostarczył dokumenty. To praca frustrująca i zajmująca mnóstwo czasu. Bo można na różne sposoby: bombardować go telefonami i sms-ami, ścigać go przez różne mesendżery albo inne łotsapy, pisać wielu maili w różnym tonie – błagalnym,...

Burza Mózgów dla księgowych!

Burza Mózgów dla księgowych!

Od niemal dwudziestu lat mam taką tradycję, że w kilka biur rachunkowych ze Szczecina spotykamy się raz w miesiącu i omawiamy jakieś tematy podatkowe i organizacyjne związane z prowadzeniem tego biznesu. Każda przychodzi na to spotkanie z sałatką lub ciastem oraz...

Gdyby tylko INNI się zmienili….

Gdyby tylko INNI się zmienili….

Gdzieś ostatnio przeczytałam, że najczęściej rozmawiając mówimy o innych ludziach i robi tak podobno 80% z nas. A dosłownie kilka procent z nas opowiada o sobie. Ta informacja mnie podwójnie dotknęła. Po pierwsze poczułam niepokój, że skoro tak jest to istnieje...

Błędy, wtopy i fuck’upy!

Błędy, wtopy i fuck’upy!

Każdemu się zdarzają, nie urodził się jeszcze taki co by ich nie popełnił. Ja też się przed nimi nie uchroniłam. Pisanie o swoich wtopach nie jest sexi, nie jest też instagramowe i nie wygląda ślicznie na fejsbuku. Błąd ma raczej twarz nie wyjściową, kumpluje się...

Jak sobie radzę z krytyką oraz hejtem!

Jak sobie radzę z krytyką oraz hejtem!

Wyjście do ludzi ze swoimi działaniami niesie za sobą ryzyko. Tym ryzykiem jest narażenie się na krytykę. Bo póki siedzisz sobie cichutko w kącie i się nie wychylasz to istnieje spora szansa, że nikomu się nie narazisz i nikt nie wypuści w Twoim kierunku tzw....

Nowy klient i wywiad, czyli wielka niewiadoma

Nowy klient i wywiad, czyli wielka niewiadoma

Co dzieje się u nas gdy na współpracę decyduje się nowy klient, osoba fizyczna. Załóżmy, że prowadzi już od jakiegoś czasu firmę. Po otrzymaniu i omówieniu oferty stwierdza, że trafił do księgowego raju i nigdzie się już nie rusza.:) Zaczynamy od zebrania wszystkich...

Błędy w BO po poprzednim biurze

Błędy w BO po poprzednim biurze

Czy ta historia brzmi znajomo? Zgłasza się do Was nowy klient, spółka z o.o., załóżmy, że w trakcie roku, choć zasadniczo nie ma to znaczenia. Prezes zaczyna narzekać na poprzednie biuro rachunkowe, że nieporządne, że nie było z nimi kontaktu, że nie odpisywali na...

Planowanie etap trzeci

Planowanie etap trzeci

Ci, którzy śledzą moje postępy w nauce planowania wiedzą, że inspiracją jest dla mnie książka “Zrób to od razu” autorstwa Kerry Gleeson oraz mistrzyni planowania czyli moja wspólniczka Karolina. Pierwszym zadaniem było zaplanowanie moich urlopów na cały rok z góry....

Wystawianie faktur przez biuro rachunkowe

Wystawianie faktur przez biuro rachunkowe

Po jednym ze szkoleń z doradcą podatkowym i prawnikiem, podjęłam decyzję o tym, że nie będziemy już świadczyć usług wystawiania faktur sprzedaży w imieniu klientów. Wcześniej wydawało mi się, że skoro otrzymuję od klienta pełne zestawienie z kontrahentem, nazwą...

Burza Mózgów rozliczanie PIT za 2023 rok i akcja PIT w Biurze Rachunkowym Sprawdź