Bo pani z urzędu jeszcze na mnie naskarży……
Takie słyszę często wyjaśnienie jak pytam, po co właścicielka biura rachunkowego odbiera telefony od pań z US czy ZUS, a nie prosi o wezwanie. “Bo jak poproszę o wezwanie, albo nie oddzwonię/nie odbiorę to urzędniczka zadzwoni do podatnika i naskarży, że z tą księgową...
No schyl się w końcu po tą kasę!
Początek roku, do końca kwietnia, to u nas okres żniw – pitów rocznych. Nie narzekam, dziwne byłoby narzekanie na zarabianie dobrej kasy. Jakoś tak z powodu inflacji z roku na rok cena pitów u nas rośnie. Obecnie 600 zł. I z roku na rok obrywa mi się od różnych ludzi...
Bilans – idealnie do końca marca, realnie w lipcu 🙂
Przyznać się - kto z prowadzących biuro rachunkowe przygotowuje bilanse np. w styczniu, razem z CITem rocznym? No przecież totalnie nie ma wtedy na to czasu! Do bilansów siada się w czerwcu prawda? Tak robią NORMALNE biura, a jak ktoś nie wie, o co chodzi, to...
Równy podział obowiązków – taaa, jasne…
Z czym Wam się kojarzy równy podział obowiązków? Bo mi pierwsze co do głowy przychodzi, to dom, rodzina, pranie, sprzątanie, gotowanie i robienie zakupów. I wieczna walka z dziećmi o niewyrzucone śmieci i ciągłe kłótnie z mężem. 🙂 Wiecie ile par rozpada się z powodów...
Czy każde odejście klienta to dół i porażka?
Czy każde odejście klienta to dół i porażka? Kiedyś tak myślałam i bardzo przeżywałam odejście klienta. Czułam się urażona, moje ego było poturbowane i wstyd o tym mówić - trochę tego klienta nie lubiłam, ? Tak, wiem, BARDZO to dojrzałe i profesjonalne. ? Teraz już...
Telefon, wynalazek samego diabła
Pamiętam jak za dzieciaka telefon w domu (na kablu ofkors) to było wielkie marzenie…. My telefonu nie mieliśmy. Jak trzeba było zadzwonić to się do budki telefonicznej leciało, albo do pobliskiego hotelu (2km), bo tam na recepcji pozwalali zadzwonić. Na własny numer...
Prowokujący mail od klienta … i co dalej?
Rzeczywistość każdej właścicielki biura rachunkowego to wypełniona zazwyczaj po brzegi mailami skrzynka pocztowa. Jak sobie z tym zalewem wiadomości radzić opisałam tu: Jak rozprawić się z zapchaną skrzynką pocztową Rozprawiając się ostatnio po 2-tygodniowym urlopie...
Nadgodziny w biurze rachunkowym
Kto pracuje w biurze rachunkowym i nie miał nadgodzin ręka w górę. Niestety, nie znam biura, które nigdy przed magicznym "dwudziestym" nie pracowało (oby tylko) do wieczora. My też pracowałyśmy. Nadgodziny w naszej branży to chyba chleb powszedni. Fajnie jeśli za tym...
Klient nie odbiera swoich starych dokumentów, a Ty nie masz już gdzie trzymać tych segregatorów?
Znacie takich? Macie klientów, którzy nie chcą od Was odbierać swoich segregatorów z dokumentami? A może Wy sami lubicie kitrać te papiery bo: może będę jeszcze ich potrzebować, w końcu rok podatkowy jeszcze się nie skończył, lepiej jak ja je będę mieć u siebie, bo...
Praca zdalna – fanaberia pracowników, którym to już się chyba w d**** poprzewracało 😉
Praca zdalna Pandemia i lockdałny znacząco zmieniły podejście pracowników do pracy zdalnej. W czasie szalejącego wirusa szefowie sami zachęcali ludzi do pracy zdalnej i zamykali biura na cztery spusty. Po dwóch latach sytuacja się unormowała i powróciła praca...
Klient zawiesza działalność gospodarczą, a Ty mamisz się, że szybko wróci i będą z niego jeszcze pieniądze?
Na początku prowadzenia biura rachunkowego, gdy klient zawieszał działalność, wszystkie dokumenty zostawały u mnie, bo myślałam, że jak klient się odwiesi to wróci i będzie nadal moim klientem. Za okres zawieszenia nie pobierałam OCZYWIŚCIE żadnych opłat, no bo...
Co zrobić gdy klienci przynoszą Ci za późno dokumenty?
Co zrobić gdy klienci przynoszą Ci za późno dokumenty? Myślisz o usystematyzowaniu pracy, różnych przypominajkach dla klientów i kontrolkach? Usystematyzowanie comiesięcznych prac to jedno. Tu pomagają nam terminy, które trzymają nas w ryzach i często nie pozwalają...
Likwidacja papieru w biurze
ROZDZIAŁ PIERWSZY Jesień za oknem, pada i wieje. Natalia w jednym pociągu, ja w drugim, czasu dużo więc i na pisanie mi się zebrało, zwłaszcza, że temat super! Rozpoczynamy w naszej Kancelarii długo wyczekiwany wielki projekt, który przeniesie nas w kolejny etap...
Dokumenty po terminie i co dalej?
Czy posiadasz dobrą umowę na obsługę księgową? W poprzednim artykule tutaj pisałam o pięknej wizji księgowej biura rachunkowego, która nie prosi się o dostarczenie dokumentów, nie ściga klientów, nie wydzwania, tylko na luzie księguje to co ma i nie pracuje po nocach....
Ściganie klientów o dokumenty
Proszenie się klienta o to, aby dostarczył dokumenty. To praca frustrująca i zajmująca mnóstwo czasu. Bo można na różne sposoby: bombardować go telefonami i sms-ami, ścigać go przez różne mesendżery albo inne łotsapy, pisać wielu maili w różnym tonie – błagalnym,...
Burza Mózgów dla księgowych!
Od niemal dwudziestu lat mam taką tradycję, że w kilka biur rachunkowych ze Szczecina spotykamy się raz w miesiącu i omawiamy jakieś tematy podatkowe i organizacyjne związane z prowadzeniem tego biznesu. Każda przychodzi na to spotkanie z sałatką lub ciastem oraz...
Gdyby tylko INNI się zmienili….
Gdzieś ostatnio przeczytałam, że najczęściej rozmawiając mówimy o innych ludziach i robi tak podobno 80% z nas. A dosłownie kilka procent z nas opowiada o sobie. Ta informacja mnie podwójnie dotknęła. Po pierwsze poczułam niepokój, że skoro tak jest to istnieje...
Błędy, wtopy i fuck’upy!
Każdemu się zdarzają, nie urodził się jeszcze taki co by ich nie popełnił. Ja też się przed nimi nie uchroniłam. Pisanie o swoich wtopach nie jest sexi, nie jest też instagramowe i nie wygląda ślicznie na fejsbuku. Błąd ma raczej twarz nie wyjściową, kumpluje się...
Jak sobie radzę z krytyką oraz hejtem!
Wyjście do ludzi ze swoimi działaniami niesie za sobą ryzyko. Tym ryzykiem jest narażenie się na krytykę. Bo póki siedzisz sobie cichutko w kącie i się nie wychylasz to istnieje spora szansa, że nikomu się nie narazisz i nikt nie wypuści w Twoim kierunku tzw....
Kilka przydatnych technicznych informacji przed spotkaniem ONLINE!
1. BURZA MÓZGÓW / SZKOLENIE / WEBINAR odbywa się poprzez program Google Meet. Link do spotkania jest rozsyłany osobnym mailem z sklep@ksiegowerewolucje.pl na maila podanego w zamówieniu. W przypadku braku maila, proszę również o sprawdzenie SPAMU i innych zakładek....
Informacje techniczne przed wydarzeniem online
1. SZKOLENIE odbywa się poprzez program ClickMeeting. Zaproszenie na szkolenie jest rozsyłane osobnym mailem z ClickMeeting na maila podanego w zamówieniu. W przypadku braku maila, prosimy również o sprawdzenie SPAMU i innych zakładek. Pamiętaj, aby przy składaniu...
Szefowo biura – czy firma przetrwałaby bez Twojej obecności?
Szefowe kochane, znacie te pytania egzystencjalne swoich pracowników? Gdzie kupujemy wodę do biura? Przez www? A jaki login i hasło? Jaki jest numer konta, bo muszę podać klientowi i nie wiem? Jakie jest hasło do sieci WiFi? Gdzie są worki na śmieci? Papier do...
Jak rozprawić się z zapchaną skrzynką pocztową?
Ci, którzy czytają o moich perypetiach w nauce efektywnego planowania wiedzą już, że inspiracją jest dla mnie książka “Zrób to od razu” autorstwa Kerry Gleeson oraz mistrzyni planowania czyli moja wspólniczka Karolina. Pierwszym zadaniem, które od mojej wspólniczki...
Nowy klient i wywiad, czyli wielka niewiadoma
Co dzieje się u nas gdy na współpracę decyduje się nowy klient, osoba fizyczna. Załóżmy, że prowadzi już od jakiegoś czasu firmę. Po otrzymaniu i omówieniu oferty stwierdza, że trafił do księgowego raju i nigdzie się już nie rusza.:) Zaczynamy od zebrania wszystkich...
Czy księgowa powinna być jak infolinia podatkowa – non stop pod telefonem?
Przychodzisz do biura z samego rana, robisz sobie kawę, odpalasz komputer, w głowie masz już plan tego co dziś zrobisz. Sprawdzisz skrzynkę pocztową, odpiszesz na maile, potem zaksięgujesz trzy firmy, sprawdzisz VAT dwóch innych, które przygotowała pracownica,...
Księgowa jako niańka klienta, czyli strategia na matkę Polkę
Co jest takiego w nas, szefowych biur rachunkowych, że mamy potrzebę niańczenia swoich klientów? Co sprawia, że mając przed sobą dorosłą, rozumną osobę zamieniamy się w ratowniczki, opiekunki, dobre ciocie i robimy wszystko, aby oszczędzić tej drugiej osobie...
Czy księgowa powinna być jak hot-dog czyli dostępna i tania…
Gdybyś miała pomyśleć o sobie, księgowej jak o posiłku, to jakim daniem chciałabyś być? Hot-dogiem serwowanym za kilka złotych na stacji paliw, a może swojską pomidorówką w barze mlecznym, czy może pieczoną kaczką w restauracji? Skąd pomysł, aby księgową porównać do...
Pięć zasad, które pozwolą Ci polubić Tarczę i jeszcze na niej zarobić, czyli asertywność w Biurze Rachunkowym
Pięć zasad, które pozwolą Ci polubić Tarczę i jeszcze na niej zarobić, czyli asertywność w Biurze Rachunkowym. Mój artykuł kieruję do tych wszystkich właścicielek i właścicieli Biur Rachunkowych, których przepisy Tarcz przygniotły, a jeszcze bardziej setki telefonów...
Błędy w BO po poprzednim biurze
Czy ta historia brzmi znajomo? Zgłasza się do Was nowy klient, spółka z o.o., załóżmy, że w trakcie roku, choć zasadniczo nie ma to znaczenia. Prezes zaczyna narzekać na poprzednie biuro rachunkowe, że nieporządne, że nie było z nimi kontaktu, że nie odpisywali na...
Planowanie etap trzeci
Ci, którzy śledzą moje postępy w nauce planowania wiedzą, że inspiracją jest dla mnie książka “Zrób to od razu” autorstwa Kerry Gleeson oraz mistrzyni planowania czyli moja wspólniczka Karolina. Pierwszym zadaniem było zaplanowanie moich urlopów na cały rok z góry....